Goed gesprek

Zeker in deze tijden is het belangrijk om ook aan je mentale gezondheid te denken. Veel studenten zullen maar weinig mensen zien wat een effect kan hebben op bijvoorbeeld je motivatie om te studeren. Hieronder volgt een overzicht van faciliteiten van zowel de Universiteit Utrecht als Studievereniging Sticky die je hierbij kunnen helpen.

Let op: Alle afspraken zullen digitaal plaatsvinden.

Universiteit Utrecht

De Universiteit Utrecht biedt ook een luisterend oor. Studieadviseurs, "een zinnig gesprek", career officers en studentpsychologen kunnen je altijd helpen met problemen of als je even behoefte hebt aan een gesprek. Alle faciliteiten van de Universiteit Utrecht zijn online doorgezet, dus voel je vrij om een online afspraak te maken.

Studieadviseur

Bij je studieadviseur kun je terecht voor vragen over bijvoorbeeld het onderwijsprogramma, het bindend studieadvies (BSA) en exameneisen. Raadpleeg je studieadviseur ook bij persoonlijke problemen die invloed hebben op je studie.

Omdat we ons wegens Corona nu in een bijzondere periode bevinden zijn de studieadviseurs er ook voor diegenen die 'gewoon' even behoefte hebben aan een praatje/luisterend oor.

Bachelor informatica (en richting Gametechnologie)
Anne Oonk
Maak een afspraak
Masters informatica (Information & Computing Science, Game & Media Technology and Artificial Intelligence)
Yvonne Tromp
Bachelor en masters informatiekunde
Pien van Leengoed

Een zinnig gesprek

Het coronavirus gooit veel levens overhoop, ook als je niet ziek bent. Thuis studeren, geen vrienden zien, misschien ver weg zijn van je familie....dat kan je confronteren met allerlei onzekerheden. In deze volstrekt nieuwe situatie moet ieder ook op zoek naar nieuwe antwoorden. Hoe zorg ik voor mijn mentale gezondheid als ik veel alleen ben? Hoe zorg ik voor een studieritme? Hoe ga ik om met piekeren en met stress? Hoe kan ik me verhouden tot wat er gebeurt in de wereld?

Het zinnig gesprek is een gelegenheid om eens stil te staan bij van alles dat in een druk leven snel ondergesneeuwd raakt. Of bij datgene dat in een uitzonderlijke situatie naar de oppervlakte komt.

Studentpsycholoog

Studentenpsychologen bieden (kortdurende) hulp bij studieproblemen en/of persoonlijke problemen.

Career Service

Ook een career officer kan je helpen. De career officer kan je helpen met het opstarten van je carrière (bijvoorbeeld je eerste (online) sollicitatie) en kan ook je CV met je doorspreken.

tutoren

Naast je studenten tutor heb je ook een tutor. Hij of zij kan ook een erg goed aanspreekpunt zijn om persoonlijke dingen mee te bespreken. Je kunt met hem of haar direct een afspraak maken via de mail.

Studievereniging Sticky

Studievereniging Sticky biedt ook de mogelijkheid tot een luisterend oor. Naast het bestuur zijn er ook twee leden van haar adviesraad aangesteld als vertrouwenspersoon. Alle gesprekken zijn vertrouwelijk.

Bestuur

Alle bestuursleden zijn er om naar je te luisteren als je daar behoefte aan hebt. Hun contactgegevens zijn hier te vinden. Maak bij voorkeur eerst een afspraak via de mail.

Vertrouwenspersonen

Mocht je je niet comfortabel voelen bij het benaderen van een bestuurslid zijn er ook twee leden aangesteld als vertrouwenspersonen. Deze gesprekken zullen uiteraard ook vertrouwelijk zijn en het bestuur zal ook niet op de hoogte worden gesteld. Maak bij voorkeur eerst een afspraak via de mail.

Robert Evertse
robertevertse@live.nl